Promocja zbioru opowiadań „Bazar złych snów”

Dzisiaj mija miesiąc od polskiej premiery zbioru „Bazar złych snów”. Przyjrzyjmy się zatem jak przebiegał ten czas. Polscy wydawcy przyzwyczaili już czytelników, że bardzo mocno promują kolejne premierowe książki Stephena Kinga.  Jest to zarówno tradycyjna reklama w postaci plakatów, ulotek, rollupów czy kartonowych makiet. Od kilku lat wydawcy prześcigają się jednak w bardziej wymyślnym sposobie promocji, serwując nam kolejne, mniej lub bardziej dostępne gadżety. Ciekawe jest to, że wraz z każdą premierą serwują nam zupełnie inny ich zestaw.

 

Billboard reklamujący książkę „Bazar złych snów” zawisł w warszawskim metrze na stacji Centrum. Książka też bardzo mocno promowana w księgarniach Empik. Na budynku salonu przy ulicy Marszałkowskiej również zawisł ogromny plakat.

 

W samych salonach Empik pojawiły się rollupy promujące nowy zbiór a w kilku wybranych większych księgarniach można było wypatrzyć dużą kartonową makietę książki. Duży plakat promocyjny pojawił się też w sieci sklepów Inmedio.

 

Książka była też reklamowana na ekranach w sieci kin Multikino.

 

Tradycyjnie pojawiły się też mniej lub bardziej dostępne gadżety. Pierwszym z nich była papierowa torba promocyjna dostępna m. in. na stoisku wydawnictwa Prószyński i S-ka na Targach Książki w Krakowie (w dniach 22-25 października 2015 r.).

 

Natomiast tym trudniej dostepnym gadżetem była w tym roku bluza z nadrukiem reklamowym. Jedynym sposobem zdobycia jej były konkursy na oficjalnej stronie wydawcy na Facebooku oraz w wybranych serwisach internetowych.

 

Źródło zdjęć: własne,  Prószyński i S-ka, Kingowiec.pl, Kill All Movies