Promocja wznowienia powieści „To”
Od premiery wznowienia powieści „To” z filmową okładką upłynęły prawie dwa tygodnie. Przyjrzyjmy się zatem jak przebiegał ten czas. Polscy wydawcy przyzwyczaili już czytelników, że bardzo mocno promują kolejne premierowe książki Stephena Kinga. Jest to zarówno tradycyjna reklama w postaci plakatów, ulotek, rollupów czy kartonowych makiet. Od kilku lat wydawcy prześcigają się jednak w bardziej wymyślnym sposobie promocji, serwując nam kolejne, mniej lub bardziej dostępne gadżety. Ciekawe jest to, że wraz z każdą premierą serwują nam zupełnie inny ich zestaw. Rzadko jednak tak silnie reklamują wznowienia książek. Jak zatem przebiegała promocja kolejnego wznowienia powieści „To”?
Wydawnictwo Albatros przygotowało reklamę wideo, która puszczana była m.in. na kinowych ekranach, przed projekcją filmu „To”.
Billboard reklamujący książkę „To” zawisł w warszawskim metrze.
W salonach Empik i w kilku wybranych większych księgarniach można było wypatrzyć dużą kartonową makietę książki oraz mniejsze kartonowe reklamy na półkach z książkami.
Wydawnictwo tradycyjnie przygotowało też mniej dostępne gadżety, rozsyłane do wybranych serwisów internetowych. Tym razem przeszli samych siebie. Wybrane egzemplarze patronackie i recenzenckie zostały zapakowane w wielki karton z napisem „Ciebie tez porwie…”. Wewnątrz znajdował się czarny, nieprzezroczysty worek, z którego wylatywał czerwony balonik z logo „To” oraz specjalną karteczką z kodem na darmowego ebooka. Dopiero na dnie worka znajdowała się sama książka. Podobne baloniki znajdowały się na specjalnych wystawkach w wybranych większych księgarniach.
Źródło zdjęć: własne oraz Kingowiec.pl